Een goede aanbieding voldoet aan deze twee eisen

De ene aanbieding is de andere niet. Voor de een sla ik dozen extra in, de ander loop ik zonder nadenken voorbij. Want soms zijn aanbiedingen gewoon helemaal niet zo goedkoop.

Ik krijg nooit reclamefolders in de bus. Ik vind het zonde van het papier en ik gebruik eigenlijk altijd reclamefolder.nl als ik echt iets nodig heb. Door die folders niet in huis te halen, voorkom ik een hoop verleidingen. Ondanks dat ik zoveel handiger met geld ben geworden de laatste jaren, kan je me nog altijd verleiden nog een bijzettafeltje te kopen. En geloof me: ik heb er echt genoeg. Ken jezelf. Dan maar een nee-nee-sticker. Maar toen de schilder de buitenboel onlangs schilderde moest die sticker van de voordeur af.

reclame aanbieding

Zonder sticker kreeg ik al die papieren reut weer op de deurmat. En ja, natuurlijk ging ik ze lezen. Kopje thee erbij. Mijn moeder deed dat vroeger ook altijd zo. Het was even een momentje voor jezelf. Zo truttig, maar oké. Ik bladerde door de folder van Kruidvat, van de BCC, die van de Lidl en van Albert Heijn. En het viel me op: er stonden zoveel aanbiedingen in die helemaal niet goed waren. Kijk, van 1+1 bij de Kruidvat word ik altijd blij. Dan sla ik mijn mans favoriete merk shampoo in, kindertandpasta en dat soort dingen. Maar voor de tweede halve prijs doe ik het echt niet meer. Dat is 25% korting op de totaalprijs. Daarvoor neem ik niet een paar extra dozen van iets mee naar huis. Jullie wel?

Lees ook: Billendoekjes, speelgoed en luiers goedkoper? Dat gaat zo.

Zoals jullie op mijn Instagram-pagina konden zien, ben ik gek op de bonus-aanbiedingen bij Albert Heijn. Ik moet zeggen: dat zijn vaak écht goede kortingen. Maar het is vooral goedkoop als alleen A-merken een optie voor je zijn. Je moet goed zoeken bij mij in huis om een A-merk te vinden. Alleen de cola nog, denk ik. Al hebben we dat zelden in huis. Dus als ik een aanbieding zie, zelfs al is het een goede zoals 1+1 gratis, vergelijk ik altijd even met het huismerk. Is dat huismerk dan niet alsnog goedkoper? En de vervolgvraag is: is het verschil in kwaliteit zo groot dat ik bereid ben wat meer te betalen voor dat A-merk?



Voor alle mede-ouders van kleine kinderen onder ons. Of misschien nog een herinnering uit vervlogen tijden. Dit herken je vast: goedkope billendoekjes. Je kind heeft lekker in zijn luier zitten kleien en je partner is niet thuis dus jij mag poetsen. Die goedkope billendoekjes komen er altijd met 10 tegelijk uit en dat is niet voor niks. Je hebt voor het kleinste poepie al 10 doekjes nodig en dan nog zit het op je vingers. En bedankt! Dus ga ik liever voor wat duurdere doekjes. Voor wie het niet wist: Etos heeft af en toe een geweldige actie met de doekjes van Zwitsal. Dan stuur ik manlief even die kant op en komt hij met zes dozen thuis. Kijk, dat is dus een goede aanbieding want:

1. De korting is hoger dan 40%

2. Het is misschien nog steeds duurder dan b-merken, maar het verschil in kwaliteit is hoog genoeg om daarvoor te betalen.

Alle aanbiedingen die niet aan deze twee eisen voldoen, laat ik liggen. 

Vaatwastabletten: ook die koop ik altijd in de aanbieding. En die aanbiedingen voldoen ook aan bovenstaande twee vereisten. Zo scoorde ik vorige week nog 4 dozen Finish-vaatwastabletten met 60% korting. Die dingen zijn lang houdbaar (dat moet eigenlijk voorwaarde 3 zijn van een goede aanbieding) dus ik gooi ze in de schuur en kan maandenlang lang vooruit. En ik vind dat de vaat er schoner van wordt dan van alle b-merken die ik ooit probeerde.

Wil je echt goed kopen in de aanbieding, dan moet je voor jezelf bepalen wat voor jou een goede aanbieding is. En je daaraan houden. Dan krijg je nooit spijt.

Ik ben benieuwd naar wat jullie een goede aanbieding vinden? Heb je nog gouden aanbiedingstips? Post ze vooral in de comments.

Wil je reageren of heb je een vraag?

Spreek je bericht in via de Whatsapp van PorteRenee: 06-47250448.
Misschien kom jij vrijdag dan wel in de PorteRenee Podcast.